İş Hukuku - Mıhcı Hukuk & Danışmanlık Bürosu
İş Hukuku – Mıhcı Hukuk & Danışmanlık Bürosu

İş hukuku avukatı günümüz ve ülkemiz şartlarında hukuki anlamda yardımına en çok ihtiyaç duyulan avukatlık dallarında ilk sıralardadır. Bunun sebeplerinden birkaçı; işçinin maaş, kıdem tazminatı, ihbar tazminatı, fazla mesai alacakları, yıllık izin, milli dini bayram izinlerinin verilmemesi, SGK primlerinin az ödenmesi için kuruma düşük bildirilen maaşlar olarak sayılabilir. Gider kalemlerinin olabildiğince az tutulmaya çalışılması mağduriyetlere sebep olmaktadır.  Hakları verilmeyen işçiler veya danışmanlık almak isteye işverenler için iş hukuku avukatından yardım almaları gerekmektedir.

Herhangi bir iş sözleşmesine bağlı olarak çalışan, herkes İş Kanununda belirtilen istisnalar hariç herkes göre işçi sayılmaktadır. Maaşa bağlı olmadan genel bir tanımın yapılması işçi sayılan herkesin çalışma dönemindeki meselelerde ve iş ilişkisinin sona ermesinden sonraki meselelerde iş hukuku avukatına görev yüklemektedir.  İşçi ile işveren(patron) arasında iş ilişkisi çerçevesinde yaşanan; taşeron işçi(alt işveren), haklı nedenle fesih sebepleri, çalışma koşulları, işçi ve işverenlerin yükümlülükleri, kıdem tazminatı ve ihbar tazminatı dahil her türlü tazminat halleri ve bunlar gibi birçok meselede iyi bir iş hukuku avukatı her türlü danışma ve dava durumlarında lazım olmaktadır. İş kollarındaki geniş yelpaze ve buna bağlı olarak sürekli değişen ve gelişen İş Kanunu, yönetmelikler ve alt hukuk kuralları iş hukuku alanında uzmanlaşmayı gerekli kılmaktadır.

Tarafların uyması gereken kanundan kaynaklı bir takım kurallar ve sınırlar vardır. Ülkemiz şartlarında  mağdurun çoğunlukla işçi taraf olduğu bir bilinmektedir. İşte bu kurallar ve sınırların ne olduğunu; aşılması ve çiğnenmesi durumunda oluşan mağduriyetlerde ne yapılması gerektiğini en iyi bilecek olan kişi de iş davalarından uzman avukattır.

İş davalarında genellikle ispat yükünün işveren tarafında olması, işçinin tanıkla birçok şeyi ispat etme kolaylığı ve iş hukukunda işçinin korunan taraf olması sebebiyle iş davaları çok yüksek oranla işçi lehine sonuçlanmaktadır.

İş dünyasında hız çok önemlidir. İş dünyasının hızına yetişebilmek amacıyla da İş kanunlarından ve yönetmeliklerden doğan haklar bir takım zamanaşımı sürelerine ve hak düşürücü sürelere bağlanmıştır. Hızlı olmanın amaçlanarak konulduğu bu süreler iş hukuku avukatına danışmayı bir kez daha şart kılmaktadır. Öyle ki bahsi geçen sürelerde hukuki işlemin yapılmaması hakkı ortadan kaldırmakta ve işçi veya işveren hakkını kullanmaktan alı koymaktadır. Avukata danışmak ve dava açmak için geç kalınmaması gerekmektedir. İşyerinde veya işten çıkarılma sürecinde mağdur olduğunu düşünen her işçi derhal bir iş hukuku avukatına(işçi avukatı) başvurmalıdır. Kanunlarda ve yönetmeliklerde yer alan onlarca zamanaşımı ancak bir büromuz tarafından profesyonelce takip edilip, zamanında işlemlerin yapılması sağlanabilir.

İş Hukukunda Genel Sorunlar

İş hukuku avukatı arıyorum, kıdem tazminatımı nasıl alabilirim, kıdem ihbar tazminatı alma şartları nelerdir, maaşımı alamıyorum, mobbing (psikolojik baskı) ile istifaya zorlanıyorum ne yapabilirim, işçi için haklı fesih sebepleri nelerdir, istifa eden işçi kıdem tazminatı alır mı, işveren hangi durumlarda sözleşmemi feshedebilir, sözleşmem feshedildi alabileceğim tazminatlar nelerdir, iş hukuku sözleşmesinden doğan haklarım ve borçlarım nelerdir, zorla istifa ettirilen işçi ne yapmalı? hukuki yollardan nasıl işe tekrar girebilirim, işe tekrar girebilir miyim, işe iade davası nasıl açılır, işverenin eşit davranma borcu nedir, taşeron muvazaa davası nasıl açılır, rekabet yasağı sözleşmesi nedir, hizmet tespit davası nasıl açılır gibi sorular ve meselelerde zaman kaybetmeden derhal bir iş hukuku avukatına başvurmakta fayda vardır.

Mıhcı Hukuk Bürosu bünyesinde, ihtiyaç duyduğunuz her türlü iş hukuku meselesinde danışıp birlikte çalışarak haklarınızı alabileceğiniz uzman iş hukuku avukatları barındırmaktadır, Eğer siz de iş hukuku avukatı arıyorum diyorsanız, hukuk büromuzla irtibata geçmenizi öneririz. Sitemizde bulunan bir avukata sor bölümünden ise hukuki sorularınızı sorabilirsiniz.