İhtarname Hazırlanması ve Çekilmesi - İhtarname Yazım Ücreti
              İhtarname Hazırlanması, Çekilmesi ve Yazım Ücreti

İhtarname ya da ihbarname, günlük hayatta sıkça işitilen bir kavramdır. İhtarname, hakkın ihlali ya da alacağın ödenmediği durumlarda yazılı olarak genellikle de noter aracıyla hakkın ihlal edildiğini ve zararın karşılanması gerektiğini ya da alacağınızın ödenmesi gerektiğini karşı tarafa bildirmeyi sağlayan bir işlemdir. Böylelikle henüz hak kaybıyla ilgili ya da alacağın ödenmediği ile ilgili olarak dava açmadan önce, bu durum karşı tarafa hatırlatılmış olmaktadır.

İhtarname Nasıl Çekilir?

İhtarname nasıl yazılır veya nasıl çekilir? Kanunda özel olarak sayılan zorunlu şekil şartları ve özellikle belirtilen noterin araç olarak kullanıldığı durumlar hariç olmak üzere; mektup, faks, mail, telgraf gibi araçlarla da karşı tarafa bildirilebilinmektedir. Ancak bazı durumlarda karşı taraf gönderilen ihtarnamenin, PTT kanalıyla APS ya da iadeli taahhütlü olarak gönderildiği zarfın içinin boş olduğu iddiasında da bulunabilmektedir.

Ayrıca Noterler Kanunu’nda ihtar gönderme işini noterlerin yapacakları genel işler arasında saymıştır. Bu nedenlerden ötürü, ihtarname çekme işini noter vasıtasıyla yapılması, daha sonrasında herhangi bir sorunla karşılaşılmaması adına önemli bir unsurdur.

İhtarname çekildikten (gönderildikten) bir süre sonra yani yaklaşık bir ay kadar sonrasında da çekilen evrakı notere götürerek arkasına karşı tarafa ulaşıp ulaşmadığı hususunda tebliğ şerhini yazdırmak gerekmektedir. Bunun karşı tarafı bağlayıcılığı açısından önemli olup karşı tarafa tebliğ edilmemiş bir ihtar yok hükmünde değerlendirilmektedir.

İhtarname Hazırlanması ve İhtarname Ücreti

En sağlıklı biçimde bu konunun uzmanı ve işinde ehil bir avukat aracılığıyla hazırlanabilinmektedir.

Herkes ihtarnameyi kendisi hazırlayıp noter vasıtasıyla karşı tarafa gönderebilmekte (keşide etmekte) ve bu konuda herhangi bir engel bulunmamaktadır. Ancak her olay kendi içerisinde değerlendirilmesi gereken ve buna bağlı olarak da hazırlanması gereken bir unsurdur.  Kendinizin hazırlayabileceği bir ihtar, hem yazdıklarınızın hukuki boyutta değerlendirilmesi yapılması konusunda eksik ve yanlış anlaşılmalarla dolu olabileceği gibi hem de daha sonrasında oluşabilecek dava sürecinde size yarardan çok zarara neden olabilmektedir. Örneğin ihtarnameye konu taleplerle ilgili olarak karşı tarafla aranızda bir sözleşme bulunmakta ise sözleşmenin unsurlarına aykırı bir talebin yer aldığı ihtarname geçersizlik vasfındadır. Bu durumda avukat yardımı alınmadan çekilen ihtar, sadece gereksiz bir masraf olmaktadır.

Ayrıca ihtar Noterlik Kanunu’nda belirtilen şekil ve şartlara göre yapılması gerekmektedir. Aksi takdirde ihtarname bağlayıcılığını yitirmektedir. Bu durumda da karşı taraf sizin onu rahatsız ettiğiniz ya da asıl onu zarara uğrattığınız iddiaları kişilik haklarına saldırı olarak nitelendirilerek size manevi tazminat davası açabilmekte ve böylelikle çektiğiniz ihtarname sizin aleyhinize olmak üzere başka bir davaya konu olmaktadır.

Görüleceği üzere hazırlama evresinde bu konuda bilinçli ve daha sonrası için öngörülü bir avukattan hukuki yardım alarak hem ihtarnamenizin en iyi şekilde hazırlanmasını sağlayacaksınız hem de menfaatinize en kısa sürede ulaşacaksınız. Ayrıca daha sonrasında oluşabilecek problemlere de daha oluşmadan çözüm bulacaksınız. Eğer bu konuda dava süreci ile karşı karşıya kalmanız durumunda ise avukat yardımı ile hazırlanan ihtar, dava sürecinde elinizde somut bir delil olarak elinizi güçlendirecek ve açılan davayı da kısa sürede lehinize sonuçlanmasına yol açacaktır.

İhtarname yazım ücreti ise yazılacak konunun durumuna göre farklılık göstermektedir. İhtarnamede yazılacak husus sözleşme incelemesini veya hukuki araştırma gerekliliğini içermekte ise ihtarname ücreti biraz daha farklılaşmakta ancak yine de diğer hukuki hizmetler yanında uygun ücretlidir. İhtarname hazırlama konusunda genelikle işçinin işverene çektiği ihtar niteliğinde olduğundan bu konuda işçilere daha uygun ücretler ile hazırlamaktayız. Bu konuda sitemizin iletişim bölümünden bize ulaşarak ihtarname hazırlama ücretini net olarak öğrenebilirsiniz.

İhtarnamenin Önemi

İhtar ile borçlu olan karşı taraf temerrüde düşmektedir yani karşı tarafa borcu ödemesi gerektiği bir defa daha hatırlatılmaktadır. Ayrıca borçluya borcunu ödemediği zaman hukuki olarak bir dava süreci ile karşı karşıya olduğunu ve asıl borcunun yanında ek olarak mahkeme masraflarını, borcunun o güne kadar işlemiş faizini ve avukatlık ücretlerini de ödemesi gerekeceği bildirilmektedir. Bu açıdan, borçluya son bir hatırlatma ve alacaklıya da dava açılmadan borcuna kavuşabilme unsurlarını barındırması açısından önemlidir.

Ayrıca ihtar, dava sürecinde sizin iyi niyetli olarak karşı tarafa ihtar edilen konuyu bildirdiğinize delil teşkil etmektedir. Karşı tarafında ihtarname konusu şeyi hala daha gerçekleştirmeyerek kötü niyetli olduğunu göstermekte ve davanın genelinde de somut delil olarak davada bağlayıcı olmaktadır. Bu açıdan da çekilen ihtarın ne kadar önemli olduğu görülmektedir.

İhtarnamenin Kullanıldığı Alanlar

Günlük hayatın içinde sıklıkla uygulama alanı bulmaktadır. Özellikle iş davalarında hakkın kazanılmasında ve ispatında önemlilik arz etmektedir. Bu nedenle de işçi de işveren de iddiaları somutlaştırma ilkesinin getirisi olarak haklı olduğu durumlar da bile yaşanılanları ihtarname ile karşı tarafa bildirmeli ve talep ettiği hakkını istemelidir. Ayrıca size çekilen bir ihtar söz konusu olduğu durumlarda ise sizin de karşı tarafa en geç bir hafta ya da ihtarnamede belirtilen cevap verme süresi içerisinde karşı cevap çekerek bu konuda cevap vermeniz gerekmektedir.

1. 7 Nisan 2017

Merhaba,

01.02.2017 itibariyle çalıştığım firmada 07.04.2017 itibariyle istifa etme kararı aldım. istifa dilekçemde 2 haftalık ihbar süresine uyacağımı belirtip altına imza attım. Daha sonra patronum bu istifa dilekçemi kabul etmeyip zorla bana kendi söylediği istifa mektubunu yazırdı ve altına hiçbir alacağım yoktur diye imza attırdı. üstelik ihbar süremide kendi yazdırdığı dilekçeye eklettirmedi. Şimdi patronun yazdırdığı dilekçeye göre 2 haftalık ihbar süreme uymadığım için kanunen 2 haftalık ücreti ödemek zorundayım. ancak bunu bana zorla yaptırdı. Kendi yazdığım istifa dilekçesinide bana verdi. şubat ayından alacağım 619 tl ve nisan ayından alacağım 7 günlük asgari ücretim var. Bu alacaklarımı nasıl alabirim. Bana yol gösterebilir misiniz?

2. 7 Nisan 2017

MERHABA KİRACIYA ÇEKİLEN İHTARNAMENİN ÜCRETİ KİRACIDAN TALEP EDİLEBİLİRMİ?

• 10 Nisan 2017

Talep edilemez. İhtarı kim çekiyor ise ücretini o kişi öder.

3. 5 Nisan 2017

Merhaba
    İş yerinden çıkış kağıdını aldıktan sonra kıdem tazminatının ödenmesi için noterden ihtar çekme süresi nedir ?
    Rica etsem bilgi verebilir misiniz ?
    Çok teşekkürler , iyi günler dilerim

• 10 Nisan 2017

Merhaba, ihtarın herhangi bir süresi yoktur.

4. 3 Nisan 2017

Özel bir banka, ödeyemediğim borçlarım için tarafıma icra takibi başlattı. Yapılan takibe mernis adresime ihtarname gönderilmediği için itiraz ettim. Tüketici mahkemesine itiraza iptal davası açtılar.Yarın ön inceleme duruşması yapılacak.
    Banka avukatı bankaya bildirdiğim adresin tebligat için yeterli olduğu, mernis sistemine göre tebligat yapmak gibi bir sorumluluklarının bulunmadığını bildirdi.Hukuken doğruluk payı varmıdır? İkinci sorum ise Hakim ön inceleme duruşmasında karar verirmi yoksa davayı ileri bir tarihe mi atar?

5. 2 Nisan 2017

Merhabalar… 26 aydır çalıştığım iş yerinde 1 yıldır hep maaşı geç alıyorum. Ayrıca iş yeri tadilata giriyor ve 1 ay falan kapalı kalacak. Ücretsiz izin yapmamı istiyorlar bende kabul etmedim. Bu yüzden ayrılmak istiyorum İş yerinden tazminat hakkımı nasıl alabilirim. Şimdiden çok teşekkür ederim…

• 10 Nisan 2017

Hali hazırda maaşlar geç verilmesi nedeni ile fesih yapabilirsiniz. Burada kural maaşın 20 günden daha geç verilmesidir. Durum böyle ise iş mahkemesinde dava açmalısınız.

6. 20 Mart 2017

Merhaba, ben 1 yıl önce bir spor salonuna üye oldum. Daha 3 ay geçmeden yazın tadilata gireceklerini bildirdiler. Yaz geçti belirtikleri tarihlerde tadilat yapılmadı ve spor salonunun ruhsatsız yer tuttuğundan ötürü tadilatına izin verilmediği ve kapatıldığı haberini aldık. Daha sonra iadeler için Eylül ayında yapılmaya başlanacak denilmesine rağmen henüz para iadesi yapılmadı. Para iadesi istenildiğinde başka şubelere geçiş yapabileceğimizi veya isterseniz bekleyin ama bizde para iadesinin ne zaman yapılacağını bilmiyoruz gibi bir tepkiyle karşılaştık. Geçen onca zaman, cevap verilmeyen telefonlar birde üzerine kabalıkları cabası olan çok çirkin bir süreç. Ve hatta mahkemeye vericem sizi dedikten sonra aynı kurumun pazarlama müdürü olan arkadaş ”Mahkemeye verebilirsiniz siz bilirsiniz. 1 yıl daha uğraşırsınız bizim açımızdan sorun yok” kelimelerini kullandı. İhtardan sonra bu sorunun çözümü ancak mahkemeyle mi olur? Ve eğer mahkeme açılacaksa gerçekten 1 yıl sürer mi? Şimdiden teşekkürler.

• 20 Mart 2017

Merhaba, kredi kartı ile ödeme yapmış iseniz chargeback yöntemi ile paranın iadesi mümkün olabilir aksi halde tüketici mahkemesine gitmek gerekecek. Dava süresi konusu çok değişken olabilir

7. 15 Mart 2017

Selamlar…Apartman yönetiminde denetçi olmama rağmen gelir gider incelemesi yapılmadan yönetim başka birine devredilmiş bu durumda sorumluluktan kurtulmak için ne gibi bir yol izlemeli ve nasıl bir ihtar çekmeliyim. İlginize teşekkür ederim

• 20 Mart 2017

İhtarda neler yazmanız gerektiği bir kaç cümle ile anlatılabilecek durum değil malesef. İletişimden ulaşırsanız ihtarname yazımı konusunda avukatlık hizmeti verebiliriz.

8. 14 Mart 2017

Merhaba,

5 aydır çalıstıgım firmadan,firmanın kaoanacagı bilgisi verildigi icin ayrılmak durumunda kaldım ancak 1 aylık maasım ve primlerim ve ayrıca +3 günlük çalısma ücretimi 1.5 aydır alamıyorum.

Tavsiye ve yardımınızı rica ediyorum.

Tesekkütler.

9. 12 Mart 2017

merhabalar

saygılarımla

• 13 Mart 2017

Noterden ihtar çekip hatlarınızın kapatılmasını talep ederseniz daha sağlıklı olacaktır. Bu konuda dikkatli olun son zamanlarda bize gelen sorularda Fetö tarafından kişilerin adına açılan hatlar olduğu ve bu hatlarla bağlantılı olan Bylock programı nedeni ile başı derde giren çok kişi olduğudur.

10. 17 Kasım 2016

• 29 Kasım 2016

İlk olarak bir ihtarname çektikten sonra cevabın olumsuz olması durumunda iş mahkemesinde dava açmalısınız.

11. 19 Eylül 2016

İş değişikliği sebebiyle işten ayrılmak istiyorum avukata danıştım hak taleb edemeyeceğimi söyledi. Fakat şuan çalıştığım firmada fazla mesai ve hafta sonu (cumartesi)çalışması var ve bunların ücretlerini alamıyorum kıdem tazminatı alabilmem için ne yapmam gerekiyor 15 ay oldu bu firmadaki görevim.

• 21 Eylül 2016

Bahsettiğiniz ücretleri alamıyorsanız iş davası açıp hem onları hemde kıdem tazminatınızı alabilirsiniz. Ancak puantaj kayıtları vs. yoksa tanıkla ispat etmelisiniz. Dava açmadan önce ilk olarak ihtarname çekmeniz daha doğru olacaktır.