Boşanma Avukatı - Mıhcı Hukuk Bürosu
Boşanma Avukatı – Mıhcı Hukuk Bürosu

Son dönemlerde özellikle fiziksel ve psikolojik şiddetin artması, şiddetli geçimsizlik, aldatma gibi sebeplerden boşanma davalarının sayısı oldukça artmaktadır. Boşanma davalarında gerek aile birliğinin toplum için önemi gerekse aile birliğinde yer alan eşlerle çocukların bu süreci daha sağlıklı atlatması için prosedürü bilen bir boşanma hukuku avukatından destek alınmalıdır. Mahkeme sürecince tedbir ve iştirak nafakalarının ve sonrasında ise yoksulluk nafakasına hükmedilmesinin önemi bakımından dikkat edilmesi gereken bir süreçtir. Boşanma sonrası edinilmiş mallara katılma rejimine göre mal paylaşımının yapılması, maddi ve manevi tazminatlar oldukça yüksek tutarlar olması dolayısı ile hak kaybı yaşamamak adına bir avukat yardımı ve onun hazırlayacağı boşanma dilekçesi ile davanın yürütülmesi daha uygun olacaktır. Mıhcı Hukuk Bürosu bu konuda müvekkillerine en iyi şekilde hizmet vermektedir.

Boşanma sebepleri boşanma davasının niteliğini etkilemektedir. Tarafların kanundaki şartları sağladığı takdirde boşanmayı anlaşmalı olarak yapmaları mümkündür. Bunun için hazırlanacak protokol ve dava süreci boşanma hukuku avukatı tarafından yürütülmelidir. Bu anlamda anlaşmalı boşanmanın kısa sürmesi ve mal paylaşımları konusunda da kişilerin kendilerinin tasarruf yetkisine sahip olmaları nedeni ile tercih edilen bir yoldur.

Boşanmada en çok karşılaşılan durum şiddetli geçimsizlik nedeniyle boşanmadır. Boşanmanın çekişmeli olması halinde daha zorlu bir mahkeme süreci yaşanmaktadır. Burada işleyişi ve tarafların öne sürebileceği hakları bilen bir boşanma hukuku avukatının desteği şarttır. Çünkü kanıtlar, süreler, talepler davanın gidişatını etkilemektedir. Boşanma hukuku kamu düzenine ilişkin olduğundan hakim, boşanma sebeplerinin varlığı halinde ancak boşanmaya karar verilir. Aksi halde evliliğin devamına karar verilecektir. Boşanmaya karar verilmesi halinde mal paylaşımı konusu da oldukça önemli bir husustur.

Boşanmanın özel sebeplerinden olan terk için gerekli olan ihtar ve devamındaki prosedürün izlenmesi için bir boşanma hukuku avukatının desteği alınmalıdır. Burada önemli olan sürelere dikkat edilmesi gerekmektedir. Bu süreler kanundan kaynaklandığı için süreler kesindir ve boşanma dilekçesinin bu hususlar göz edilerek yazılması gerekmektedir.

Ailenin Korunması ve Kadına Şiddetin Önlenmesi Hakkında Kanun hükümleri uyarınca alınacak tedbir kararları için hukuki desteği boşanma hukukuyla ilgilenen avukatlar sağlamaktadır. Şiddet gören kadın korunma için buna ilişkin kocayı karısından ve evden uzaklaştırma gibi tedbirler  hakimden talep edebilir.

Boşanma davası ile birlikte veya daha sonra ileri sürülebilecek olan nafaka ve tazminat taleplerinde zamanaşımına ve talep şartlarına dikkat edilmelidir. Kişinin bu sürelere dikkat etmemesi sonucu haklarını öne sürememesi söz konusu olabilir.

Mal paylaşım sözleşmelerinin yapılması da boşanma hukuku avukatının yaptığı işlerdendir. Mal rejimlerinin teknik niteliğinden dolayı avukatın desteği neredeyse şarttır.

Yabancı ülke mahkemelerinin verdiği boşanma kararlarının tanıma ve tenfizi sürecinde bu konuda uzman bir avukatın desteği gerekmektedir. Zira başka bir ülkede yapılan evlilik veya boşanma Türkiye kanunlarına göre tanınmayabilir. Bu boşanma ve evlilik işlemlerinin Türkiye’de hukuken tanıma ve tenfizi özellikli hukuki işlemlerdir. Bunun yanında uluslararası düzeydeki çocuğu kaçırma olaylarında da avukatın desteği gerekir.

Kadınların boşanma kararı tarihinden itibaren 300 gün içinde tekrar evlenme yasağı bulunur. Bu yasağın kaldırılması boşanma hukuku avukatının gerekli belgeleri sağlamasıyla mümkün olacaktır ve iddet müddeti denilen bu süre ortadan kaldırılabilecektir.

Evlilik dışı olan çocuğun babası tarafından hukuken tanınması için açılması gereken babalık davası veya çocuğun hukuken bağın kalmaması için nesebin reddi davası da aile ve miras hukukuna da etki yapması nedeniyle aile hukuku avukatının hukuki destek sağladığı  davalardır.

Kişinin dağınık ve kötü yaşantısından veya müsrif, aşırı harcama ile mal varlığını gereksiz dağıtmasından, yaşlılıktan ve akıl sağlığının yerinde olmamasından vasi tayini veya evlilik sonrası çocuğun velayet hakkı ile ilgili hukuki konular, bunlar üzerine açılan davaları yürütmek boşanma hukuku avukatının yaptığı işlerdendir. Çocuğum kimde kalır gibi soruların cevabını almak istiyorsanız boşanmada çocuğun velayeti konusunda da uygun doneler ile boşanma dilekçesini yazmak gerekmektedir. Velayete ilişkin davalar boşanma sonrası da açılabilir.

Kişiden uzun süre haber alınamaması nedeniyle kişiler hakkında gaiplik kararının verilmesi ve bu halde evliliğin sonlanması ve bu durumun miras üzerinde de etkisi konusunda hukuki desteği alınmalıdır.

Mıhcı Hukuk Bürosu boşanma ve aile hukuku konusunda uzman avukatları ile müvekkillerine en iyi hizmeti vermektedir. Avukata danışmak istiyorum diyorsanız sitemizin avukata sor kısmını kullanabilirsiniz.