Anlaşmalı Boşanma Davası

Anlaşmalı Boşanma Davası - Anlaşmalı Boşanma Protokolü ve Dilekçesi
Anlaşmalı Boşanma Davası – Anlaşmalı Boşanma Protokolü ve Dilekçesi

Anlaşmalı boşanma medeni kanunun 166/3 maddesinde düzenlenmektedir. Hakimin anlaşmalı boşanma yolu ile boşanma kararı verilebilmesinin şartları vardır. Buna göre:

1) Evlilik en az bir sene sürmüş olmalıdır.

Bu şartın koyulmasının amacı kısa süreli evliliklerin yapılmasının ve eşlerin henüz birbirlerini tanımadan boşanmalarının önüne geçirmek istenmesidir. İstatistiklere göre boşanmaların büyük çoğunluğu ilk bir sene içinde gerçekleşmektedir. Bu şart aile hayatının korunması amacını taşımaktadır.

2) Ya eşler mahkemeye birlikte başvurmuş olmalıdır ya da bir eşin açtığı boşanma davasını diğer eş kabul etmelidir.

Bir eşin açtığı boşanma davasının sebebi ne olursa olsun (zina, terk vs.) diğer eş davayı kabul ederse -dikkat edilmesi gereken burada önemli olan ithamları kabul etmek değil davayı kabul etmektir.- hakim diğer şartları da taşıdığına kanaat getirirse anlaşmalı boşanmaya karar verir. Bunun için öncesinde anlaşmalı boşanma protokolü hazırlanmalıdır. Anlaşmalı boşanma protokolü, anlaşmalı boşanma dilekçesi ile birlikte verilmelidir.

3) Hakim eşleri bizzat dinlemelidir.

Bu şartın varlığı hakimin tarafların boşanma için iradelerini serbest bir şekilde ortaya koyup koymadıklarını görebilmesidir. Tarafların avukatı olsa dahi hakim tarafların kendilerini dinleyecektir. Dinleme şekline ve yerine hakim karar verir. Anlaşmalı boşanma dilekçesi ve protokolü hazırlamak yeterli olmamaktadır. Evlilik kamu düzenine ilişkin olduğundan hakim tarafları bizzat dinleyerek karara varır.

4) Taraflarca yapılan anlaşmalı boşanma protokolü hakimce uygun bulunmalıdır.

Taraflar hem evlilik sonrası mali şartları hem de çocukların velayet durumunu düzenleyen bir anlaşma yapmalıdırlar. Çocuğun velayeti kamu düzenine ilişkin olduğundan hakim bu anlaşmayı uygun bulmazsa tarafların ve çocukların yararını göz önünde tutarak bazı değişiklikler yapabilir. Anlaşma ancak taraflar bu değişiklikleri kabul ederse geçerli olacaktır. Tüm diğer şartların sağlanmasından sonra yapılan anlaşma üzerinde de tarafların anlaşması durumunda boşanmaya karar verilir.

Boşanma talebinin reddedilmesi tarafların daha sonra başka bir sebebe dayanarak veya tekrar bir anlaşma düzenleyerek boşanmaya karar vermelerine engel değildir. Eşler yeniden protokol düzenleyip mahkemeye dava açabilirler.

Anlaşmalı Boşanma Davası Nasıl Açılır?

• Yukarıdaki şartları taşıyan eşler ilk olarak bir araya gelerek konuşmaları ve ayrılığa karar vermeleri gerekmektedir.
  • Eğer evlilik içinde çocuk dünyaya gelmişse çocuğun velayetinin kimde kalacağının ve velayeti bulunmayan eşin çocuğa maddi ve manevi katkısının ne olacağının değerlendirilmesi ve karara bağlanması gerekmektedir.
  • Eşin sosyo-ekonomik durumu, yaşı, maddi imkanları, mal varlığı, yeniden evlenme ihtimali durumu belirlenerek yoksulluk nafakası miktarı belirlenmelidir.
  • Evlilik içinde edinilmiş mallara katılma rejimine tabi mal varlığının paylaşılması ve boşanmada kusur oranı daha az olan eşe kusurun derecesine göre verilecek tazminat miktarı konusunda anlaşılmalıdır.
  • Tüm bu anlaşmaları içeren protokol hazırlanmalıdır.

Mıhcı Hukuk ve Danışmanlık Bürosu gözetiminde tüm bunlar belirlendikten ve gereken konularda anlaşmaya varıldıktan sonra anlaşmalı boşanma dilekçesi ve buna ek olarak anlaşmalı boşanma protokolü ile birlikte avukatlarımız mahkemeye başvurmaktadır.

Anlaşmalı Boşanma Davası Ne Kadar Sürer?

Anlaşmalı boşanma davası diğer sebeplere dayanan, özellikle çekişmeli davalardan çok daha kısa sürede sonuçlanmaktadır. Bu alanda uzman ve tecrübeli bir avukatın yönetimi altında anlaşmalı boşanma davası 2 hafta kadar sürede sonuçlanmaktadır.

Daha sonrasında davanın gerekçeli kararının yazılmasıyla birlikte avukatlarımız nüfus müdürlüğüne götürüp gerekli işlemleri yapmaktadır.

Anlaşmalı Boşanma Ücreti

Mıhcı Hukuk ve Danışmanlık Bürosu olarak asgari avukatlık ücret tarifesi çerçevesinde müvekkillerine en iyi hizmeti en makul ücrete vermeyi ilke edinmiş hukuk bürosudur. Ücret konusu için iletişim kısmından tarafımızı arayarak bilgi alabilirsiniz.

Diğer Boşanma Sebepleri

Evliliğin taraflarının sağ olmaları halinde evlilik birliğine son verilmesine olanak sağlayan yol boşanmadır. Boşanma medeni kanuna göre ancak hakim kararıyla, en az bir esin isteği üzerine ve sayılı sebeplere bağlı olarak gerçekleşebilmektedir.

Boşanmak için öne sürülebilecek sebepler medeni kanunda sayılmaktadır. Bu sebepler özel sebepler ve genel sebepler olarak ikiye ayrılır. Boşanmanın özel sebepleri zina, hayata kast, pek kötü muamele ya da onur kırıcı davranış,  küçük düşürücü suç işleme, haysiyetsiz hayat sürme,  terk ve akıl hastalığıdır. Genel sebepler ise belirli bir olayın olması üzerine değil,  olayın evlilik birliğine verdiği zarar üzerinden değerlendirilir ve bunlar öngörülebilir olmadığından dolayı genel sebepler olarak adlandırılır. Genel sebepler evlilik birliğinin temelden sarsılması,  ortak hayatın kurulamaması ya da fiili ayrılık ve son olarak eşlerin boşanma için anlaşmalarıdır. Son sayılan sebep pratikte anlaşmalı boşanma olarak bilinmektedir

1. 8 Nisan 2016

Avukat bey, biz eşimle anlaşmalı boşanma davası açmak istiyoruz. Anlaşmalı boşanma protokolü için anlaşmalı boşanma alanında teccrübeli bir avukat ile çalışmak istiyorum çünkü biraz fazla mal varlığım fazla iyi bir anlaşmalı boşanma protokolü yapmak istiyorum. Bu konuda sizinle çalışabilir miyiz?

• 18 Nisan 2016

Caner Bey, anlaşmalı boşanma davasında avukat ile çalışmak çok önemli olduğu gibi, bahsettiğiniz gibi özellikle anlaşmalı boşanma protokolü hazırlanırken avukata danışmak ve birlikte hazırlamak oldukça öneme sahiptir. Anlaşmalı boşanma davası için birlikte çalışmak için iletişim kısmından mail veya telefon ile ulaşabilirsiniz.