Ağır Ceza Avukatı

Ağır ceza mahkemelerinin görevine giren suç ve cezalar alanında çalışan ve bu alanda uzmanlığını geliştirmiş bulunan avukatlar halk arasında ağır ceza avukatı, ağır ceza uzmanı avukat veya ağır ceza davalarına bakan avukat olarak anılmaktadır.

Ceza muhakemesi kanunu ve sair kanunlar ile ayrıca görevlendirildiği haller saklı kalmak üzere, 5237 sayılı türk ceza kanununda yer alan irtikap (md. 250/1,2), yağma (md. 148), resmi evrakta sahtecilik (md. 204/2), nitelikli dolandırıcılık (md.158), hileli iflas (md. 161) suçları ile birlikte ağırlaştırılmış müebbet, müebbet hapis ve on yıldan daha uzun süreli hapis cezası gerektiren suçlarla ilgili dava ve işler ağır ceza mahkemeleri tarafından görülmekte ve karara bağlanmaktadır.

Ağır ceza mahkemeleri, ceza mahkemeleri arasındaki asliye ceza mahkemelerinin üzerinde bulunan en yüksek mahkemeler olup bir başkan ve iki üyeden oluşmaktadır.

AĞIR CEZA AVUKATININ FAALİYET ALANI

Ceza hukuku, davaların hürriyeti bağlayıcı nitelikteki hapis cezaları ile karşılaşma durumu olması bakımından hukukun en ciddi alanlarından biridir. Nispeten daha uzun süreli hapis cezaları ile karşılaşma durumu olan ağır ceza davaları ise yine çok önemli ve ciddiye alınması gereken davalardır.

Ağır ceza avukatları, yukarıda sayılan ve ağır ceza mahkemelerinin görev alanına giren suçlarla ilgili soruşturma aşamasından, kovuşturma aşaması sonuna kadar; müvekkilinin hukuki bir çerçevede vereceği ifadenin sınırlarının oluşturulması, dilekçe hazırlanması ve dava aşamasında ciddi bir yazılı ve sözlü savunma verilmesine kadar çeşitli konularda vekillik görevi üstlenmektedir. Ağır ceza yargılamasının her zaman iyi bir şekilde işlemediği düşünüldüğünde, meydana gelebilecek hak kayıplarının önlenmesi için hukuk sistemimiz temyiz incelemesi aşamasını öngörmüştür. Yine bu aşamada süresinde temyiz başvurusunda bulunmak ve haksız verildiği düşünülen yargı kararının üst mahkemeden dönebilmesi için gerekli olan ciddi bir temyiz dilekçesinin yazımı da ağır ceza avukatının yapacağı işler arasındadır.

AĞIR CEZA AVUKATI TUTMAK GEREKİR Mİ?

Sonucunun hapis cezası gibi son derece vahim ve ciddi olduğu ceza ve ağır ceza yargılamaları, avukatla savunulmanın öneminin en net şekilde görüldüğü davalar olarak karşımıza çıkmaktadır. Zira, daha soruşturma aşamasında ifade verilirken bir avukatın bulundurulma zorunluluğu ve bu ifade aşamasında ceza avukatının rolü dahi bu önemi açık bir şekilde ortaya koymaktadır. İfadenin düzgün  ve hukuki çerçevede verilmesi, dava dilekçesinin ciddi bir şekilde ve kapsamlı yazılması, delillerin toplanması ve sunulması aşamalarında özellikle tecrübelerden yararlanılması, temyiz ve sair itirazların usuli süreler kaçırılmadan ileri sürülmesi, ağır ceza davalarında tecrübeli bir ağır ceza avukatı tarafından savunulmanın ne kadar önemli olduğunu göstermektedir.

Ceza ve ağır ceza davalarının önemine binaen kanun koyucu da 5271 sayılı ceza muhakemesi kanununda “müdafi ile savunulma zorunluluğu” getirmiş ve 150/1 md. gereğince şüpheli ya da sanık konumunda bulunanlar, avukat seçemeyecek durumda olduğunu beyan ederse, alt sınırı beş yıldan daha fazla hapis cezası gerektiren suçlardan dolayı yapılacak soruşturma ve kovuşturmalarda zorunlu müdafi görevlendirileceğini söylemiştir. Yine müdafii bulunmayan kişi çocuk, kendisini savunamayacak ölçüde engelli veya sağır ve dilsiz ise, kendisinin istemi olmadan dahi bir müdafi görevlendirilmektedir.

EN İYİ AĞIR CEZA AVUKATI

Ağır ceza mahkemesinde yargılanacak ya da yargılaması halihazırda devam eden kişiler, kendileri açısından en başarılı sonucu alabilecek ve alanında en iyi ağır ceza avukatını aramaktadırlar. Davada müvekkilin haklarını en iyi şekilde savunabilecek ve müvekkil lehine en başarılı sonucu alabilecek en iyi ağır ceza avukatını belirlerken, söz konusu avukatın; hukuki yeterliliğinin iyi seviyede olması, benzer ve özellikle ağır ceza davalarında tecrübesi bulunması, güncel Yargıtay içtihatlarını takip edip bunlara göre çözüm ve savunma yolları üretebilmesi ve meslek etik kurallarına saygılı olması gerekmektedir. Mıhcı Hukuk Bürosu ceza hukukunda uzman avukat kadrosu ile ceza hukukunda hizmet vermektedir. Ağır ceza avukatı İstanbul

1. 17 Mayıs 2017

merhaba avukat bey, ceza avukatı arayışımız var. Ceza ağır cezalık bir suç ilk defa başımıza böyle bir şey geliyor. Nitelikli yağma suçu mevcut. bir vergi meselesi açıklanmak üzere bir kişi tehdit ediliyor ve para isteniyor. Tam alırken de tuzak kurup polisler yakalıyor. Ne yapabiliriz.

• 22 Mayıs 2017

Merhaba, burada anlattığınız kadarı ile suç vasfı şantaja çevrilebilir gibi görünüyor ancak net olarak dosyanın incelenmesi ve sizi ayrıntılı dinleme ile cevap verebilirim. Eğer suç vasfı şantaja çevrilebilirse ve şartları varsa hükmün açıklanmasının geriye bırakılması kararı ile kurtulabilirsiniz.